Προβλέψεις Οσκαρ - Zuma Press

Oscars 2019: Οι προβλέψεις του Παναγιώτη Τιμογιαννάκη

Ένας από τους λίγους κριτικούς κινηματογράφου που ξέρουν καλά τη βιομηχανία του σινεμά κάνει τις δικές του προβλέψεις

Σας έχουμε ήδη μεταφέρει τι λένε τα ξένα πρακτορεία στοιχημάτων για τα φετινά Oscars και ειδικά την ταινία του Γιώργου Λάνθιμου. Ας δούμε όμως τι γνώμη έχει και ένας καταξιωμένος κριτικός κινηματογράφου που υπήρξε επί 21 χρόνια επίτιμος προσκεκλημένος των Oscars, Παναγιώτης Τιμογιαννάκης. Στο μπλογκ του patimo.gr κάθε χρόνο δίνει τις δικές του προβλέψεις και εμπεριστατωμένες αναλύσεις. Έτσι έκανε και φέτος και σας μεταφέρουμε κάποια βασικά σημεία.

Η πρόβλεψη για τον Γιώργο Λάνθιμο

Η πρόβλεψη του Παναγιώτη Τιμογιαννάκη για το The Favourite είναι ότι θα φύγει με αρκετά Oscars όχι όμως με αυτό της σκηνοθεσίας.

«Η ταινία εκτόξευσε το άστρο του Ελληνα σκηνοθέτη Γιώργου Λάνθιμου όπου η σκηνοθετική προσέγγιση που τη επέβαλε σε σύνθετες ερμηνείες ηθοποιών, σε συνεργασία με φωτογραφία κι ευρυγώνιους φακούς που διόγκωσαν τον ρεαλισμό σε σουρεάλα, με μοντάζ που έκοψε κι έραψε κινήσεις κάμερας και όριο υποκριτικής και με σκηνικά κοστούμια που έδειξαν και το μεγαλείο της εποχής αλλά και την υπονόμευση της από την παρέμβαση σύγχρονων υφασμάτων σε ιστορικά πατρόν, έκαναν το έργο ξεχωριστό κι έφτασε εδώ που έφτασε. Ποντάρει στις γυναικείες ερμηνείες, στο σενάριο όπου θα «σκοτωθεί» με το «Πράσινο βιβλίο», φαβορί στα σκηνικά και στα κοστούμια αλλά και στο μοντάζ σε μεγάλο βαθμό καθώς και στη φωτογραφία, αν δεν προτιμηθούν οι δύο μαυρόασπρες αντίπαλοι της («Ψυχρός Πόλεμος» και «Roma»). Το σενάριο, η φωτογραφία, ο Α’ Γυναικείος και το Μοντάζ είναι οι 4 κατηγορίες στις οποίες θα «αποκαλυφθεί» η δυναμική της ταινίας καθότι, λόγω ανταγωνισμού με Κουαρόν, δεν προβλέπεται να κερδίσει ο Γιώργος Λάνθιμος (ΣΣ ΟΙ ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΑΤΡΕΠΟΝΤΑΙ) οπότε σε κάποιον ή κάποιους από αυτούς τους 4 παράγοντες που ανέφερα θα πρέπει να πιστωθεί η σκηνοθεσία του Λάνθιμου».

Ποια θα κερδίσει το Oscar Καλύτερης Ταινίας;

Ο Παναγιώτης Τιμογιαννάκης συντάσσεται με την άποψη ότι το «Πράσινο Βιβλίο» είναι το φαβορί.

«Ταινία περιεχομένου, άρα Σεναρίου κι Ερμηνειών. Με το Μοντάζ να του δίνει ρυθμό και ροή  . Εργο που αγκαλιάζει και γεμίζει τον θεατή με υπέροχα αισθήματα αλλά και με άνευ όρων παράδοση στην παρακολούθηση. Ποντάρει (ίσως και να είναι το φαβορί) στο βραβείο Καλύτερης Ταινίας οπότε σε αυτή την περίπτωση και του Σεναρίου και φυσικά στον Μαχέρσαλα Αλι  η λιτότητα του οποίου είναι για να διδάσκεται, στο πως φτάνει δηλαδή ο ηθοποιός στη  ταύτιση με ένα χαρακτήρα και πως καταλήγει στην ερμηνευτική λιτότητα».

Αναφορικά με το Roma που «πλασάρεται» ως ο μεγάλος νικητής, γράφει:
«Η πιο ιδιαίτερη ταινία της φετινής κούρσας. Ποντάρει στο να είναι και η πρώτη που μπορεί να κερδίσει ΚΑΙ την Καλύτερη Ταινία και την Ξενόγλωσσση- για την τελευταία τρέφει ελπίδες το Μεξικό που έχει εφοδιάσει την Αμερική με τόσους σκηνοθέτες κι ως χώρα το διεκδικεί για 9η φορά χωρίς νίκη ίσαμε τώρα. Βασικά, όμως είναι ΤΑΙΝΙΑ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑΣ. Σε σημείο που δεν θα ξαφνιαστούμε αν την δούμε να παίρνει μόνο της Σκηνοθεσίας και τα υπόλοιπα βραβεία να πηγαίνουν στους επι μέρους ανταγωνιστές. Διότι είναι ταινία 100% προσωπική κι όλα έχουν περάσει από τον σκηνοθέτη, όλα σχεδόν τα έχει κάνει ο Αλφόνσο Κουαρόν ιδιοχείρως. Η ταινία φυσικά δεν πάει μόνο για της Σκηνοθεσίας, πάει και για τα μεγάλα».

Η πρόβλεψη για τη Lady Gaga

Ενδιαφέρουσα είναι η άποψη του κριτικού και για το A star is born, μια ταινία που έφερε τη Lady Gaga στο προσκήνιο με ιδιαίτερο τρόπο.

«Το έργο πέτυχε χάρη στον εκσυγχρονισμό του που τον πίστωσαν οι κινηματογραφιστές πιο πολύ στην εκ νέου σεναριακή διασκευή και λιγότερο στη σκηνοθεσία καθώς και στη φωτογραφία που έδωσε με σημερινή αισθητική τη ροκ σκηνή των σταρ αλά πάνω από όλα στην Λέιντι Γκάγκα, η οποία κατεβαίνει με διπλή υποψηφιότητα τόσο ως ηθοποιός (όπου τα κατάφερε περίφημα, χώρια την ανάδειξη της μεγάλης φωνής της) όσο κι ως συνθέτης τραγουδιού με το «Shallow» που είναι και το βραβείο στο οποίο ποντάρει η ταινία. Με άλλα λόγια η Λέιντι Γκάγκα θα φύγει με Οσκαρ αλλά όχι της ηθοποιίας», γράφει ο κ. Τιμογιαννάκης.

Μένει να δούμε, λοιπόν, τα ξημερώματα ποιος ακριβώς θα είναι ο μεγάλος νικητής!