Νικόλας Ανδρουλάκης: “Ο ντόρος έγινε γιατί δεν είχε αρκετά καυτά θέματα η τηλεόραση”
Ελλάδα

Νικόλας Ανδρουλάκης: “Ο ντόρος έγινε γιατί δεν είχε αρκετά καυτά θέματα η τηλεόραση”

Νικόλας Ανδρουλάκης: “Ο ντόρος έγινε γιατί δεν είχε αρκετά καυτά θέματα η τηλεόραση”

Συνέντευξη στο People της Κυριακής και στη Φανή Πλατσατούρα έδωσε ο σκηνοθέτης της παράστασης “Κούκλες”, Νικόλας Ανδρουλάκης.

Όπως είναι φυσικό, μεγάλο μέρος της ήταν αφιερωμένο στην Ειρήνη Καζαριάν και στον ντόρο που έχει δημιουργηθεί για τη συμμετοχή της σε αυτήν.

Για τους λόγους που επέλεξε τη νικήτρια του GNTM για την παράστασή του δήλωσε: “Οι θεατές μπαίνοντας στην αίθουσα θα πάρουν έναν οδηγό σκηνής, ο οποίος στο εξώφυλλο γράφει με μεγάλα γράμματα «Next Top Νόρα». Ψάχνουμε την επόμενη άξια Νόρα. Ήθελα να έχω στην πραγματικότητα της σκηνικής μου σύνθεσης μια γυναίκα που έχει ζήσει στ’ αλήθεια τι σημαίνει «μπαίνω σε ένα σπίτι, συγκατοικώ με άλλες κοπέλες, με παρακολουθούν όλοι, είμαστε αλληλέγγυες γυναίκες, που όμως πρέπει και να αλληλοσπαραχθούμε μέχρι να βρεθεί η νικήτρια».

Παράλληλα, ο σκηνοθέτης αποκάλυψε ότι του πήρε μόνο τρία λεπτά για να βεβαιωθεί ότι τη θέλει στο θίασό του.

Ο… τζερτζελές

Ο σκηνοθέτης εν δίστασε να μιλήσει για τους ανθρώπους της τηλεόρασης που έκριναν την Καζαριάν και για τον ντόρο που δημιουργήθηκε, τονίζοντας:

“Ο ντόρος έγινε πιθανότατα γιατί δεν είχε αρκετά καυτά θέματα η τηλεόραση εκείνο το τριήμερο και επέλεξαν, αντί για δικές μου δηλώσεις, να παίξουν ένα αμήχανο απόσπασμα, όπου ένα νεαρό κορίτσι χάνει τα λόγια του μπροστά σε 15 μικρόφωνα. Sorry, αλλά οι πολιτικοί χάνουν καθημερινά τα λόγια τους στο περιστύλιο της Βουλής και κανείς δεν το δείχνει αυτό. Ξαναπάνε το πλάνο! Επομένως ό,τι έγινε ήταν για τη «φασούλα» και φυσικά αν η Ειρήνη πήγαινε καλεσμένη στην εκπομπή τους, στο τέλος θα της έκαναν αγκαλιές. Άρα δεν δέχομαι να μετατρέπω τη δουλειά μου σε τριήμερο τζερτζελέ για να βγει η ύλη τους. Η δουλειά μου μιλάει από μόνη της”.

“Ο σπουδαγμένος δεν λέει κανέναν αμόρφωτο”

“Βλέπεις άρρενα δημοσιογράφο να χαρακτηρίζει την Ειρήνη «αμόρφωτη, κακομαθημένη και ότι κλέβει δουλειές σκληρά σπουδαγμένων νέων ηθοποιών. Όλη αυτή η λεκτική επίθεση εμένα μου φάνηκε λίγο αξιολύπητη. Ειδικά όταν αυτή γίνεται με τέτοια ευκολία. Στον καθρέπτη μας μιλάμε. Έχω γνωρίσει ανθρώπους ευγενείς και σπουδαγμένους. Ο σπουδαγμένος δεν λέει κανέναν αμόρφωτο, ο ευγενής δεν λέει εύκολα κάποιον αγενή”, δήλωσε ακόμα.

Κάνοντας αντίλογο, η επιλογή της Ειρήνης Καζαριάν ως θεατρικής Νόρας δεν είναι εύκολη δημοσιότητα;

Όχι! Σε δέκα παραστάσεις στο Φουαγιέ του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά δεν έχει ανάγκη κανείς αυτή τη δημοσιότητα.

Από την πείρα μου, έχοντας δουλέψει ξανά με πρόσωπα της τηλεόρασης, θα πω ότι μεγάλο ποσοστό του κοινού θα κάνει like στις φωτογραφίες, αλλά τελικά δεν θα έρθει σε μια πειραματική παράσταση.

Σε έχουν εξοργίσει όσα ειπώθηκαν;

Νιώθεις ενδεχομένως την ανάγκη να υπερασπιστείς πρόσωπα και καταστάσεις; Καθόλου! Έλεγε κάποτε ο Jack Nicholson «μην τσακώνεσαι με ανθρώπους που δεν αγαπάς». Αντίστοιχα, θα σου πω ότι οι άνθρωποι που δεν αγαπάω και δεν επενδύω την ψυχική μου ισορροπία σε αυτούς, δεν μπορούν να με εξοργίσουν. Τουλάχιστον στα 32 μου. Στα 15 δεν θυμάμαι πώς αντιδρούσα. Αλλιώς δεν είμαι κατάλληλος γι’ αυτή τη δουλειά.

Είναι σαν να δίνεις πιστόλι σε έναν υπερβολικά εύθραυστο αστυνομικό ή νυστέρι σε έναν υπερβολικά ευαίσθητο γιατρό. Δεν γίνεται να δηλώνω καλλιτέχνης και να μην αντέχω οτιδήποτε μπορεί να μου γυρίσει πίσω.

Το θέμα είναι ότι η Ειρήνη έχει φτύσει αίμα γι’ αυτή την παράσταση. Και είμαι περήφανος για εκείνη γιατί δεν λύγισε καθόλου, γιατί δεν της μπήκε δευτερόλεπτο η σκέψη «μήπως δεν αξίζω, μήπως δεν μπορώ, μήπως δεν κάνω».

Πιστεύεις ότι η Ειρήνη Καζαριάν έχει στοιχεία μιας ιψενικής φιγούρας;

Η κάθε κοπέλα που κυνηγά τα όνειρά της –και πολύ καλά κάνει– με τα μέσα που της δίνονται, στη Δημοκρατία που έχουμε, κινδυνεύει να βρεθεί εγκλωβισμένη σε Κουκλόσπιτα. Άρα, φυσικά και είναι ιψενική φιγούρα. Όλοι είμαστε! Κι εσύ είσαι! Και σπουδαίοι καλλιτέχνες είναι!

Και η Ειρήνη δεν έχει ανάγκη κανέναν να την υπερασπιστεί. Και τη δουλειά της θα συνεχίσει να κάνει και στο θέατρο θα συνεχίσει να βρίσκεται και θα κάνουμε και επόμενες δουλειές μαζί. OK;

Όταν της έκανες την πρόταση, γνώριζε το συγκεκριμένο έργο του Ίψεν;

Φυσικά και το γνώριζε! Το είχε μελετήσει όπως έχει μελετήσει και το Ρωμαίος και Ιουλιέτα του Σαίξπηρ.

Δεν σου έκανε εντύπωση που ήξερε τον Ίψεν;

Γιατί να μην τον ξέρει; Έχεις παρακολουθήσει τι ποστάρει και τι κάνει γενικότερα στη ζωή της;

Δεν έχεις παρακολουθήσει, άρα κρίνεις από ένα στερεότυπο, ότι μάλλον έτσι θα είναι επειδή πρόκειται για μοντέλο! Μπορεί, όμως, και να μην είναι έτσι. Όπως κανείς δεν νοιάστηκε αν μιλάει άπταιστα αρμένικα και έχει φέρει μοιρολόγια από το χωριό της προγιαγιάς της, τα οποία και εντάξαμε στην παράσταση.

Εκείνη τη μέρα που ήρθαν οι τηλεοπτικές κάμερες να καλύψουν τις πρόβες της παράστασης, τι της είπες στο αυτί;

Της έδωσα την οδηγία να επαναλαμβάνει ακριβώς τα λόγια των δημοσιογράφων, όπως η Νόρα στο Κουκλόσπιτο φτάνει να επαναλαμβάνει ακριβώς τα λόγια του άνδρα της.

Όποιος έχει στοιχειώδη αντίληψη, καταλαβαίνει ότι η επανάληψη είναι ένα κομμάτι του ρόλου της.

Ταίριαζε υπέροχα εκείνη την ώρα να δούμε να ανθίσει μπροστά στις κάμερες μια συνθήκη του ρόλου. Γιατί άλλα πλάνα δεν έπαιξαν…