Μιρέλλα Παπαοικονόμου: “Κανείς από τους πρωταγωνιστές δεν έχει διαβάσει ούτε ένα επεισόδιο ακόμα”
Συνεντεύξεις

Μιρέλλα Παπαοικονόμου: “Κανείς από τους πρωταγωνιστές δεν έχει διαβάσει ούτε ένα επεισόδιο ακόμα”

Μιρέλλα Παπαοικονόμου: “Κανείς από τους πρωταγωνιστές δεν έχει διαβάσει ούτε ένα επεισόδιο ακόμα”

Κάθε φορά που στέκομαι στο γραφείο της Μιρέλλας Παπαοικονόμου, με αυτή την υπέροχη θέα – πιάτο την Ακρόπολη – μες τον υπολογιστή της, σκέφτομαι πως «λόγω τιμής» εδώ μπορεί να γραφτεί οτιδήποτε, έστω και κάτω από φοβερό άγχος και πίεση, φάση που τώρα βιώνει η καλύτερη Ελληνίδα σεναριογράφος. Ο υπολογιστής γράφει επεισόδιο 7 και είναι η συνέχεια της πολύκροτης σειράς, που τόσο πολύ περιμένουμε όλοι και που την επόμενη σαιζόν θα παίζεται στον ΣΚΑΙ. Εκτός απροόπτου…

Το παράθυρο με θέα της Μιρέλλας Παπαοικονόμου

Το παράθυρο με θέα της Μιρέλλας Παπαοικονόμου

Θα ήθελα να σας ρωτήσω, πώς και από τα 15 σήριαλ που έχετε γράψει, όλα με τεράστια επιτυχία, διαλέξατε τη συνέχεια του “Λόγω τιμής”;

Όλα αυτά τα παιδιά είναι φίλοι μου. Παρακολουθώ τις ζωές τους όλα αυτά τα χρόνια. Ο Μαρκουλάκης έγινε ένας λαμπρός ηθοποιός και σκηνοθέτης, ο Άλκης ένας εξαιρετικός ηθοποιός, το ίδιο και οι άλλοι πέντε πρωταγωνιστές της σειράς: Δημήτρης Αλεξανδρής, Βίκυ Βολιώτη, Χριστίνα Αλεξανιάν και Αγγελική Δημητρακοπούλου. Κατά την διάρκεια αυτών των είκοσι χρόνων, τους γνώρισα καλύτερα, κάποιους τους φιλοξένησα στο σπίτι μου στα Κύθηρα και με αφορμή την αληθινή ζωή τους, μπήκα στην Μυθοπλασία. Τόσο απλά…

Αυτά τα παιδιά, που σήμερα κάνουν ο καθένας κάτι ξεχωριστό, θεωρείτε με κάποιο τρόπο, ότι τους δώσατε την ώθηση, έχετε δηλαδή ένα μερίδιο ευθύνης στις μετέπειτα επιτυχίες τους;

Εγώ – ειλικρινά το λέω -, δεν μπορούσα να κάνω τίποτα, αν αυτά τα παιδιά δεν είχαν τη φλόγα, το πάθος, το ταλέντο. Σίγουρα ένα “μερίδιο ευθύνης” το έχω γιατί αυτά τα παιδιά με αφορμή αυτή τη σειρά και την επιτυχία που είχε, έγιναν γνωστοί στο κοινό, ανέβασαν το κασέ τους και προχώρησαν στην τηλεόραση και στο θέατρο. Ήταν όμως όλοι τους πολλά υποσχόμενοι νέοι. Η Μυρτώ Αλικάκη στην “Αναστασία” πήγαινε ακόμα στη σχολή όταν την επιλέξαμε. Η Τουμασάτου ήταν ένα κοριτσάκι στις «Γυναίκες», ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης παιδάκι. Έγινε μεγάλος και τρανός…

Η τηλεόραση είχε και τα καλά της χρόνια. Σήμερα πως την κρίνετε;

Νιώθω μεγάλη απογοήτευση! Δεν μιλώ για τις τηλεοπτικές σειρές, δεν μου αρέσει να σχολιάζω δουλειές συναδέλφων. Μιλάω για την γενικότερη εικόνα της τηλεόρασης. Καθρέφτης της κοινωνίας μας είναι. Φτήνια, προχειροδουλειά, επιφανειακές σχέσεις. Οι εξαιρέσεις μετριούνται στα δάχτυλα του ενός χεριού. Η εικόνα της κοινωνίας μας είναι αποκαρδιωτική.

Εκτός απροόπτου λοιπόν στον ΣΚΑΙ;

Η αλήθεια είναι πως αρχικά την σειρά την ήθελαν 4 κανάλια. Αποφασίσαμε να την πάμε στο κανάλι που θα μας εξασφάλιζε τα περισσότερα εχέγγυα για την πραγματοποίησή της. Όλοι μας, χωρίς καμιά απολύτως εξαίρεση, δεχτήκαμε να μειώσουμε υπερβολικά τις αμοιβές μας για να μπορέσει η εκτέλεση της παραγωγής να γίνει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Να μη γυρίζουμε ένα επεισόδιο κάθε δυο μέρες και να έχουμε σωστές πρόβες. Με αυτή την προϋπόθεση καταλήξαμε, πάντα εκτός απροόπτου, να συμφωνήσουμε με τον ΣΚΑΙ, που μας διαβεβαίωσε ότι δεν θα νοιώθουμε «μοναξιά» ανάμεσα στα ριάλιτι, αλλά θα έρθουν και άλλες σειρές. Με άλλα λόγια θα ανθίσει ξανά η πολυπόθητη μυθοπλασία.

Μια ματιά στον υπολογιστή της Μιρέλλας Παπαοικονόμου το έβδομο επεισόδιο του "Λόγω Τιμής", 20 χρόνια μετά

Στην οθόνη του υπολογιστή της Μιρέλλας Παπαοικονόμου, το τελικό σενάριο από το πρώτο επεισόδιο του “Λόγω Τιμής”, 20 χρόνια μετά

Πότε γράφετε καλύτερα; Με άνεση ή με πίεση;

Γράφω καλύτερα με πίεση. Αυτό το «γράψε κάτι και άμα το τελειώσεις, δώσε το», δεν θα το κάνω ποτέ. Εγώ θέλω πίεση για να γράψω, πρέπει να μου βάλεις όρια για να δουλέψω. Να έχω άγχος… Αυτή τη στιγμή είμαι πάρα πολύ πιεσμένη. Νομίζω πως είναι η πιο δύσκολη περίοδος της ζωής μου. Νιώθω πιεσμένη, αλλά και υποχρεωμένη πάρα πολύ, σε αυτή την προσμονή του κόσμου για τη συνέχεια της σειράς. Σχεδόν δεν κοιμάμαι, είμαι σε ένα καταιγιστικό ρυθμό, κρατώ σημειώσεις ως και στον ύπνο μου, σκέφτομαι κάτι που δεν το έχω περάσει. Περνώ μια πολύ δύσκολη περίοδο και ενώ χαίρομαι πάρα πολύ που θα γίνει το «Λόγω Τιμής» και εργάζομαι μετά από 9 χρόνια, είμαι πιεσμένη και ανήσυχη για το αν θα καταφέρω να ανταποκριθώ στις προσδοκίες του κόσμου.

Πορτρέτο της Μιρέλλας Παπαοικονόμου

Πορτρέτο της Μιρέλλας Παπαοικονόμου

Στη Μιρέλλα αρέσει πολύ ο κινηματογράφος και το θέατρο. Μικρό παιδί 14-15 χρονών, έμπαινε στις κουίντες των θεάτρων και κοιτούσε πως στηνόταν βήμα – βήμα μια παράσταση. Στη Λαμπέτη, στον Χορν, σε άλλα θέατρα. Έβλεπε όλες τις πρόβες, τη γενική και μετά φυσικά και την παράσταση. Οι δικοί της μάλλον είχαν άλλα σχέδια γι’ αυτήν, αλλά ο σπόρος είχε ήδη αρχίσει να πέφτει…

Το ΟΧΙ δεν υπάρχει και στην τηλεόραση;

Θα σου πω την αλήθεια μου. Αγαπώ πολύ τη δουλειά που κάνω. Πάλεψα και δούλεψα πάρα πολύ για να χτίσω την καριέρα μου σαν σεναριογράφος. Δεν θα πουλούσα τους κόπους τόσων ετών, ούτε τους τηλεθεατές που με τίμησαν τόσα χρόνια, για τα χρήματα και να θέλω μετά ψυχίατρο για να με φέρει στα ίσια μου. Θα έκανα μια άλλη δουλειά προκειμένου να μην μετανιώσω που είπα το “ναι”, σε μια συνθήκη που δεν με αντιπροσωπεύει. Αλλά σε καμιά περίπτωση δεν μπορώ να κατηγορήσω έναν ηθοποιό όπου και να παίζει, όταν δεν έχει να πληρώσει φως, νερό, τηλέφωνο. Αν είχα τόσο μεγάλο πρόβλημα επιβίωσης δεν ξέρω τι θα έκανα. Λέω, ότι δεν θα το επέλεγα…

Τα Κύθηρα τι είναι για σας;

Είναι η πατρίδα της ψυχής μου. Τα λατρεύω τα Κύθηρα. Είναι ένα νησί χωρίς πολύ, αλλά με καλό κόσμο. Ο τρόπος που έφτιαξα τη ζωή μου εκεί, πάνω σε έναν λόφο, με δύο σκυλιά, ένα λαχανόκηπο, όλα με εκφράζουν. Αν μπορούσα θα ζούσα στα Κύθηρα και θα ερχόμουν στην Αθήνα και όχι το αντίθετο που γίνεται τώρα.

Το “Λόγω τιμής” που θα το λέγατε και γιατί;

Κατ’ αρχήν η φράση, λόγω τιμής, για τη συγκεκριμένη σειρά, αλλά και γενικότερα, σηματοδοτεί τη μεγάλη αξία που δίνω στη φιλία των ανθρώπων. Για μένα η φιλία είναι ιερή. Το λόγω τιμής, εγώ δεν θα το έλεγα εύκολα, γιατί πριν φτάσω στην φράση, αισθάνομαι ότι ο λόγος μου είναι ευαγγέλιο. Ό,τι πω σήμερα θα ‘ναι και αύριο.

Η Ακρόπολη από το σπίτι της σεναριογράφου

Η Ακρόπολη από το σπίτι της σεναριογράφου

Όσο κάθεσαι στο σπίτι της και πέφτει το σούρουπο πάνω στον ιερό βράχο, νομίζεις ότι από αυτό το πεντακάθαρο, απαστράπτον σπίτι –είναι υστερική με την καθαριότητα- θα ξεπεταχτούν κάποιοι από τους ήρωες των σειρών της. Από κάποια γωνία θα προβάλει ο Άλκης, πιο κει ο Κωνσταντίνος και οι επτά ήρωες της σειράς σκορπισμένοι εδώ και εκεί.

Kανείς τους δεν έχει διαβάσει ακόμα ούτε ένα επεισόδιο. Ούτε από το κανάλι. Μόνο ο σκηνοθέτης και ο διευθυντής παραγωγής. Τους παρακαλάει, “βρε διαβάστε να μου πείτε”. Αυτοί τίποτα. Περιμένουν και τα 12 επεισόδια. “Πες μου αυτό δεν είναι άγχος, να μην έχω αγωνία;”. Να μην έχετε κυρία Παπαοικονόμου ούτε άγχος, ούτε αγωνία. Λόγω τιμής, δηλαδή.