Social media: Πόσο επηρεάζουν την ευτυχία των εφήβων;
Ψυχολογία

Social media: Πόσο επηρεάζουν την ευτυχία των εφήβων;

Social media: Πόσο επηρεάζουν την ευτυχία των εφήβων;

Η τεχνολογία γίνεται όλο και πιο διαδεδομένη στις ζωές των νέων και οι συνέπειες της χρήσης μέσων κοινωνικής δικτύωσης αποτελεί μια αυξανόμενη ανησυχία για τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς, αλλά η συγκεκριμένη έρευνα για τη σχέση εφήβων, χρόνου που ξοδεύουν σε οθόνες και ποιότητας ζωής είναι συχνά αντικρουόμενη.

Ο χρόνος που αφιερώνεται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όμως, έχει μόνο μικρό αντίκτυπο στην ευημερία των νέων ανθρώπων, παρά την ευρεία αντίληψη ότι ισχύει το αντίθετο.

Αυτό υποστηρίζει έρευνα του Oxford Internet Institute (OII) του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης, στην οποία συμμετείχαν 17.000 έφηβοι.

Η έρευνα διαπίστωσε ότι η οικογένειά τους, οι φίλοι και η σχολική ζωή, όλα είχαν μεγαλύτερο αντίκτυπο στην ικανοποίηση για τη ζωή τους από ότι η χρήση των social media.

Ο καθηγητής Άντριου Πρζιμπίλσκι, διευθυντής έρευνας στο Ινστιτούτο, δήλωσε: “Το 99,75% της ικανοποίησης από τη ζωή ενός ατόμου δεν έχει καμία σχέση με τη χρήση των μέσω κοινωνικής δικτύωσης” προσθέτοντας ότι οι συσχετισμοί μεταξύ της ικανοποίησης από τη ζωή και της χρήσης των social media ήταν “ασήμαντες”, σύμφωνα με το dazeddigital.

Instagram

“Οι γονείς δεν πρέπει να ανησυχούν για το χρόνο που περνούν τα παιδιά τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης- είναι λάθος να σκέφτονται έτσι” ισχυρίζεται ο καθηγητής.

Οι παράμετροι της έρευνας

Σε αντίθεση με άλλες μελέτες, η έρευνα του Oxford Internet Institute (OII) ανέλυσε δεδομένα από την Ιρλανδία, τις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο για να στηρίξει τα συμπεράσματά της.

Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν μια αυστηρότερη μεθοδολογία για να συγκεντρώσουν πόσο χρόνο περνούν οι έφηβοι σε οθόνες καθημερινά συμπεριλαμβανόμενων τόσο των μετρήσεων που έχουν αναφερθεί από τον εαυτό τους όσο και των ημερολογίων χρήσης.

Αυτό είναι σημαντικό δεδομένου ότι πολλές μελέτες που διερευνούν τη χρήση της ψηφιακής τεχνολογίας στην εφηβική ηλικία είναι αναξιόπιστες: βασίζονται αποκλειστικά στην αυτοαναφερόμενη χρήση ψηφιακής τεχνολογίας, παρ’ όλο που πρόσφατες εργασίες έδειξαν ότι μόνο το ένα τρίτο των συμμετεχόντων δίνουν ακριβή στοιχεία για το πόσο χρόνο ξοδεύουν στο διαδίκτυο, όταν τους ζητηθεί μετά το γεγονός.

Πηγή: ΑΠΕ