Ηλικιωμένη γυναίκα είχε κρεμασμένο πάνω από το τζάκι της πίνακα αξίας 6 εκατομμυρίων ευρώ
Περίεργα

Ηλικιωμένη γυναίκα είχε κρεμασμένο πάνω από το τζάκι της πίνακα αξίας 6 εκατομμυρίων ευρώ

Ηλικιωμένη γυναίκα είχε κρεμασμένο πάνω από το τζάκι της πίνακα αξίας 6 εκατομμυρίων ευρώ

Όπως συχνά συμβαίνει σε τέτοιες περιπτώσεις, ο πίνακας, ο οποίος από πάππου προς πάππον κρέμεται πάνω από το τζάκι του σπιτιού, αποδεικνύεται πως είναι αμύθητης αξίας και ανήκει σε έναν από τους μεγαλύτερους δημιουργούς στην ιστορία της τέχνης.

Αυτό συνέβη και στην περίπτωση μίας ηλικιωμένης Γαλλίδας, καθώς το έργο που κληρονόμησε είναι έργο του  προ-αναγγενησιακού «δασκάλου» Cheni di Peppo, γνωστότερου ως Cimabue.

O πίνακας που ονομάζεται «Η χλεύη στον Χριστό», ή «Ο Χριστός χλευαζόμενος” θα δημοπρατηθεί στις  27 Οκτωβρίου, με την αξία του να εκτιμάται στα 4 με 6 εκατομμύρια ευρώ.

Σύμφωνα με το BBC, οι ειδικοί δεν αμφισβητούν στο παραμικρό την πατρότητά του. Την αληθινή ταυτότητα της ανυπόγραφης τέμπερας, εκτελεσμένης πάνω σε ξύλινο πινάκιο από λεύκα, ανακάλυψε τον Ιούνιο η ειδική στις δημοπρασίες Philomene Wolf κατά την εκκαθάριση μίας κατοικίας στην Κομπιάνη, βόρεια του Παρισιού.

Σε δήλωσή της η Wolf ανέφερε: “Ο πίνακας πάντοτε θεωρείτο ιδιαίτερο κομμάτι για την οικογένεια, όμως πίστευαν πως επρόκειτο για μία εικόνα.

Είμαι τόσο τυχερή. Βρίσκομαι στην αρχή της σταδιοδρομίας μου, όμως μπορεί να χρειαστεί να περιμένεις μία ολόκληρη ζωή για να κάνεις μία τέτοια ανακάλυψη!»

Όπως αναφέρει στο The Art Magazine ο ειδικός στους κλασσικούς καλλιτέχνες Eric Turken ο οποίος θα επιμεληθεί την πώληση του έργου στον γαλλικό οίκο δημοπρασιών Actéon, ο πίνακας αποτελεί τμήμα ενός τριπτύχου, με τα άλλα δύο μέρη του «Τη μαστίγωση του Χριστού» και την «Παρθένο με βρέφος και δύο Αγγέλους» να βρίσκονται σήμερα στην Πινακοθήκη Frick και την Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου, αντίστοιχα.

Πώς, όμως, είναι βέβαιος ο Turken ότι το έργο ανήκει σε αυτό το τρίπτυχο; Όπως σημειώνει στο ίδιο περιοδικό, «απλώς ακολουθήστε τις τρύπες που έχουν ανοίξει τα σκουλήκια», αναφερόμενος στα ίχνη που άφησαν αυτά στο ξύλο πριν χωριστούν τα τρία κινητά στοιχεία του τριπτύχου.

«Είναι το ίδιο ξύλινο πινάκιο από λεύκα», συμπληρώνει για το είδος του ξύλου που χρησιμοποιήθηκε για τον πίνακα.

Ο Cimabue έζησε τον 13ο αιώνα και είναι από τους πρώτους δημιουργούς που η φήμη του για την αναπαραστατική ικανότητά του ξεπέρασε τα όρια της ανωνυμίας των απλών ζωγράφων του Μεσαίωνα.

Δάσκαλος και για κάποιον καιρό σύγχρονος του αξεπέραστου Giotto, ο Cimabue έγινε ιδιαίτερα γνωστός για το πώς ενέταξε τις βυζαντινές επιρροές στο έργο του, εξελίσσοντάς τες στο ύφος που προετοίμασε το κίνημα, το οποίο ονομάστηκε Αναγέννηση.

Πηγή: ΑΠΕ