Βρετανία: Αποσύρονται οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες από τη χώρα
Αυτοκίνητο

Βρετανία: Αποσύρονται οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες από τη χώρα

Βρετανία: Αποσύρονται οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες από τη χώρα

Nissan, Honda, Panasonic, Sony: σε διαφορετικούς βαθμούς και σε διαφορετικές κλίμακες, όλες οι ιαπωνικές εταιρείες αποχαιρετούν την Βρετανία. Ακόμη και αν το Brexit δεν είναι η μόνη αιτία της απόφασής τους, το βέβαιο είναι ότι η προοπτική της βρετανικής εξόδου επιτάχυνε τη δική τους έξοδο, σύμφωνα με τους αναλυτές.

Η σοκαριστική απόφαση της Honda

Σήμερα, η Honda συντάραξε με την σειρά της το Ηνωμένο Βασίλειο ανακοινώνοντας το κλείσιμο του εργοστασίου του Σουίντον, όπου περί τους 3.500 εργαζόμενους, συναρμολογούν την σειρά Civic εδώ και 24 χρόνια.

Η διεύθυνση της Honda , αλλά και τοπικοί αιρετοί άρχοντες, όπως ο βουλευτής της περιφέρειας Τζάστιν Τόμλινσον, έσπευσαν να απενοχοποιήσουν το Brexit, αποδίδοντας την επιλογή του κλεισίματος του εργοστασίου στην ανάγκη της εταιρείας «να προσαρμοσθεί στις μεταβολές της διεθνούς αγοράς του αυτοκινήτου…». Όμως, κατά τη γνώμη των αναλυτών, είναι πέραν αμφισβήτησης ότι το φάντασμα του Brexit στοιχειώνει τις ιαπωνικές εταιρείες.

«Η Honda φαίνεται ότι προετοίμαζε για καιρό αυτήν την απόφαση, αλλά, με το Brexit, ίσως επέσπευσε την απόφαση», εξηγεί ο Σεΐζι Σουγκιούρα αναλυτής του Tokai Tokyo Research Institute.

Σύμφωνα με τον αναλυτή, αλλά και τον συνάδελφό του Σατόρου Τακάντα, αναλυτή αυτοκινήτου της TIW, η Honda συζητούσε εδώ και κάποιο διάστημα για το μέλλον του εργοστασίου του Σουίντον. «Ο όμιλος είχε δυσκολίες τα τελευταία χρόνια», λέει ο Τακάντα.

«Πιστεύω ότι το Σουίντον τελείωσε χωρίς την Honda», λέει η Σου Ντέιβις, κάτοικος της περιοχής, ο σύζυγος της οποίας εργάζεται εδώ και 20 χρόνια στο εργοστάσιο.

Η περιφέρεια του Σουίντον ψήφισε υπέρ του Brexit σε ποσοστό 54,7% στο δημοψήφισμα του 2016.

Σοβαρό πλήγμα για τη Βρετανία

Περί τις 1.000 ιαπωνικές εταιρείες δραστηριοποιούνται στην Βρετανία, απασχολώντας 140.000 άτομα.

Σύμφωνα με τον Σεΐζι Σουγκιούρα, οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες είχαν επιλέξει τη Βρετανία ως ευρωπαϊκή βάση λόγω του ευνοϊκού προς τις επιχειρήσεις περιβάλλοντος, την εποχή της πρωθυπουργίας τη συντηρητικής Μάργκαρετ Θάτσερ στην δεκαετία του ΄80.

Αρχικά, προτίμησαν τη βρετανική νήσο από την ηπειρωτική Ευρώπη, διότι αυτό προσέφερε επίσης πλεονέκτημα σε μία ολοκληρωμένη Ευρώπη. Τώρα, η κατάσταση είναι ακριβώς αντίθετη, τονίζουν οι αναλυτές.

Ειδικά στον τομέα του αυτοκινήτου, οι ταχείες μεταβολές και το παγκόσμιο εμπορικό περιβάλλον αποτελούν επίσης παράγοντες της μείωσης της δραστηριότητας του κλάδου.

Μία ευρεία συμφωνία ελευθέρου εμπορίου Ε.Ε.- Ιαπωνίας η οποία τέθηκε σε ισχύ αυτόν τον μήνα περιορίζει επίσης το κίνητρο των ιαπωνικών εταιρειών να παράγουν στην Ευρώπη εξαιτίας της προοδευτικής μείωσης των δασμών. Και αυτό, χωρίς να υπολογίζονται οι δυσκολίες που συναντούν οι ιαπωνικές εταιρίες στην Ευρώπη, όπου ανταγωνίζονται τοπικούς κολοσσούς όπως η γερμανική Volkswagen.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ