McLaren Senna GTR: Έρχεται με 825 ίππους
Αυτοκίνητο

McLaren Senna GTR: Έρχεται με 825 ίππους

McLaren Senna GTR: Έρχεται με 825 ίππους

Όταν ο αξέχαστος Ayrton Senna ένωσε για πρώτη φορά τις οδηγικές του δυνάμεις με την ομάδα της McLaren το 1988, ήταν μόλις 28 ετών. Διέθετε εξαιρετικές ικανότητες, αλλά δεν ήταν ο ολοκληρωμένος πρωταθλητής στον οποίο εξελίχθηκε αργότερα, με τρία Παγκόσμια Πρωταθλήματα. Η σχέση του με τη McLaren ήταν μια σχέση εξαιρετικά συναισθηματική. Και αυτό διότι η ομάδα του εμπιστεύτηκε ένα από τα καλύτερα αγωνιστικά αυτοκίνητα όλων των εποχών, το MP4/4. Αυτό του χάρισε τον πρώτο παγκόσμιο τίτλο του στη Formula 1 και μερικά από τα πιο αξιόλογα ρεκόρ για το άθλημα. Με την ομάδα της McLaren ο Ayrton κατέκτησε και τους άλλους δύο τίτλους της καριέρας του και ίσως να επέστρεφε ξανά στην ομάδα όπου ανδρώθηκε, εάν δεν ερχόταν ο πρόωρος θάνατός του, στο τραγικό ατύχημα την 1η Μαΐου 1994 στην πίστα του San Marino της Ιταλίας.

Το υπεραυτοκίνητο McLaren Senna GTR - Photo: cars.mclaren.com

Το υπεραυτοκίνητο McLaren Senna GTR – Photo: cars.mclaren.com

Για να τιμήσει την αξέχαστη και παγκόσμια κληρονομιά του, η McLaren την μετουσίωσε σε ένα υπεραυτοκίνητο που φέρει το όνομά του: McLaren Senna GTR. Πρόκειται για την πιο “extreme McLaren που έγινε ποτέ”, όπως αναφέρει η ίδια η εταιρεία και ανήκει στη νέα σειρά Ultimate Series. Το αυτοκίνητο, που προορίζεται βεβαίως μόνο για αγώνες, παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το Μάρτιο του 2018 και έκανε πάταγο με τα χαρακτηριστικά του.

Όπως διαμηνύει η εταιρεία, θα παραχθούν μόνο 75 αυτοκίνητα κατόπιν παραγγελίας, πλήρως χειροποίητα και κατασκευασμένα στην Αγγλία, το 2019. Το κόστος; Οι φήμες λένε ότι οι τυχεροί πελάτες έχουν ήδη προκαταβάλει 1,25 εκατομμύρια ευρώ έκαστος για να αποκτήσουν το μοναδικό αυτό “κόσμημα”. Μάλιστα, έμπειροι οδηγοί και ειδικοί του αυτοκινήτου χαρακτηρίζουν το αυτοκίνητο σαν ανεστραμμένο φτερό αεροσκάφους, για να τονίσουν τη δύναμή του, αλλά και τα χαρακτηριστικά του που το κάνουν να απογειώνεται.

Photo: cars.mclaren.com

Photo: cars.mclaren.com

Η χρήση του ονόματος GTR υπογραμμίζει το πόσο σημαντικό είναι αυτό το αυτοκίνητο: Πρώτη η McLaren χρησιμοποίησε τον όρο το 1995 στο Le Mans. Το νέο της δημιούργημα θα έχει 825 ίππους απόδοση, αλλά αυτό που το κάνει να ξεχωρίζει είναι ότι θα έχει έως και έναν τόνο κάθετη δύναμη, 200 κιλά περισσότερα από ένα αυτοκίνητο δρόμου, απαλλαγμένο από τους περιορισμούς που επιβάλλει η ασφάλεια στους δημόσιους δρόμους, αφού θα είναι αγωνιστικό. Το αυτοκίνητο τροφοδοτείται από μία αναβαθμισμένη εκδοχή του V8 4.0 twin turbo κινητήρα, ροπής 800 Nm. Το βάρος του θα ξεπερνάει τον ένα τόνο. Τα επιμέρους χαρακτηριστικά του (λάστιχα, τιμόνι, αεροτομές κ. ά.) διαμορφώνονται έτσι ώστε να αποδίδεται πλήρως ο αγωνιστικός του χαρακτήρας.

Photo: cars.mclaren.com

Photo: cars.mclaren.com

Θα είχε ενδιαφέρον να βλέπαμε τον θρυλικό οδηγό να το δοκιμάζει σε αγωνιστική πίστα, το πνεύμα του όμως, διατρέχει όλο το concept της νέας McLaren.