Α380: Έφτασε το τέλος για τον «γίγαντα των αιθέρων»
Διεθνή

Α380: Έφτασε το τέλος για τον «γίγαντα των αιθέρων»

Α380: Έφτασε το τέλος για τον «γίγαντα των αιθέρων»

Το 2007 ήταν η χρονιά που ο εμβληματικός «γίγαντας των αιθέρων» έκανε την εμφάνισή του. Σήμερα, 12 χρόνια μετά και λόγω έλλειψης παραγγελιών η Airbus αποφάσισε να σταματήσει την παραγωγή του Α380.

Οι παραδόσεις του Super Jumbo της εταιρείας αναμένεται να σταματήσουν το 2021.

Ελάχιστες παραγγελίες για το ακριβό αεροσκάφος

Το πρόγραμμα του A380 κρατήθηκε στην ζωή τα τρία τελευταία χρόνια, παρά την έλλειψη ενδιαφέροντος των αεροπορικών εταιρειών, χάρη στη επιβράδυνση της παραγωγής, που πέρασε από την κατασκευή 27 αεροσκαφών το 2015, σε ένα τον μήνα το 2018, εν μέσω έκρηξης της ζήτησης μεσαίου μεγέθους αεροσκαφών.

Εδώ και έναν χρόνο, ο κύριος πελάτης του A380, η Emirates, έδωσε “ανάσα” στη παραγωγή του Α380 παραγγέλνοντας επιπλέον 36 αεροσκάφη, μία παραγγελία που θα διασφάλιζε την επιβίωση του προγράμματος.

Όμως η ελπίδα δεν κράτησε πολύ. Η εταιρεία αποφάσισε τελικά να μειώσει κατά 39 αεροσκάφη την παραγγελία, υπογράφοντας την καταδίκη του μεγαλύτερου επιβατικού αεροσκάφους στον κόσμο, που έχει την δυνατότητα μεταφοράς 575 έως 850 επιβατών.

«Η συνέπεια της απόφασης αυτής είναι ότι οι παραγγελίες δεν είναι πλέον αρκετές για να μας επιτρέψουν να διατηρήσουμε την παραγωγή του A380», δήλωσε ο Τομ Εντερς, εκτελεστικός διευθυντής του ομίλου, προσθέτοντας ότι οι παραδόσεις των A380 θα τερματισθούν το 2021.

Η τιμή καταλόγου του A380 ανέρχεται σε 445,6 εκατομμύρια δολάρια, ενώ μέχρι σήμερα παραγγέλθηκαν 321 αεροσκάφη, 178 από τα οποία από την εταιρεία Emirates.

Περισσότεροι από 190 εκατομμύρια επιβάτες πέταξαν από το 2007 με το A380.

Τι θα απογίνουν οι εργαζόμενοι;

Η εταιρεία Airbus εμφανίζεται καθησυχαστική, υποσχόμενη ότι οι 3.000 έως 3.500 εργαζόμενοι που πλήττονται από το τέλος του προγράμματος θα επανατοποθετηθούν εντός της εταιρείας, χάρις σε μία παραγωγή σε πλήρη άνθηση.

«Η αύξηση της παραγωγής του A320 (του αεροσκάφους μεσαίων αποστάσεων) και η νέα παραγγελία του Super Jumbo από την Emirates θα προσφέρουν πολλές δυνατότητες εσωτερικής κινητικότητας», εξηγεί ο Τομ Εντερς.

Παρόλα αυτά, αύξηση κερδών

Στο οικονομικό πεδίο, η Airbus κάλυψε τους στόχους της το 2018 με αύξηση του καθαρού κέρδους κατά 29% στα 3 δισεκατομμύρια ευρώ.

Το 2019 θα παραδώσει 880 έως 890 επί αεροσκάφη, έναντι 800 το 2018.

«Αν και το 2018 υπήρξε μία χρονιά προκλήσεων, τηρήσαμε τις δεσμεύσεις μας με ένα επίπεδο ρεκόρ αποδοτικότητας χάρις σε μία εξαιρετική επιχειρησιακή επίδοση, κυρίως το τέταρτο τρίμηνο», τόνισε ο Τομ Έντερς.

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ