Θέμις Μπαζάκα: «Στην Ελλάδα υπάρχει μια ζηλοφθονία κι ένας επαρχιωτισμός»
Ελλάδα

Θέμις Μπαζάκα: «Στην Ελλάδα υπάρχει μια ζηλοφθονία κι ένας επαρχιωτισμός»

Θέμις Μπαζάκα: «Στην Ελλάδα υπάρχει μια ζηλοφθονία κι ένας επαρχιωτισμός»

Η Θέμις Μπαζάκα δραστηριοποιείται στον χώρο του θεάτρου, του κινηματογράφου και της τηλεόρασης από τη δεκαετία του ’80. Σε συνέντευξή της στο People που κυκλοφορεί σήμερα, μίλησε για τα πρώτα της βήματα, αλλά και τη φετινή επιτυχία του Βυσσινόκηπου, σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη.

Τα πρώτα βήματα

Ξεκίνησε την καριέρα της με μία ταινία “σταθμό” στον ελληνικό κινηματογράφο, το «Ρεμπέτικο» του Κώστα Φέρρη, κι αμέσως μετά ακολούθησαν τα «Πέτρινα Χρόνια» του Παντελή Βούλγαρη. Ωστόσο, η Θέμις Μπαζάκα εξομολογήθηκε ότι η επιτυχία φέρνει και ζήλια. Συγκεκριμένα είπε: «Μου είχε πει μια ωραία ατάκα ο Γιώργος Αρβανίτης, o οπερατέρ του Αγγελόπουλου, γι’ αυτό. “Θέμις, μετά την επιτυχία στα Πέτρινα Χρόνια θα κάνει ένα χρόνο να χτυπήσει το τηλέφωνο”. Έτσι κι έγινε».

Ο επαρχιωτισμός της Ελλάδας

Όπως επιβεβαιώνει η Θέμις Μπαζάκα: «Ενάμιση χρόνο (μετά τα «Πέτρινα Χρόνια») δεν με πήρε κανείς. Αυτό είναι ελληνικό φαινόμενο. Στην Αμερική περιμένουν να κάνεις τη μεγάλη επιτυχία για να την εξαργυρώσεις στην επόμενη δουλειά. Εδώ υπάρχει μια ζηλοφθονία κι ένας επαρχιωτισμός. Ένα “καλά, εντάξει τώρα, αυτή;”».

Τα μαθήματα

Αν ένα πράγμα έχει μάθει μεγαλώνοντας η Θέμις Μπαζάκα είναι πως «οι άνθρωποι δεν μαθαίνουν. Είναι βαθιά συντηρητικοί, δυστυχείς και εγωιστές. Επίσης, ότι οι φιλίες χαλάνε, οι σχέσεις διαλύονται, οι ίδιοι οι άνθρωποι φεύγουν». Αν κάτι μένει είναι «κάποιες ανέμελες στιγμές που μπορεί να πετύχεις μέσα σ’ αυτή τη δύσκολη ζωή και η Τέχνη. Η Τέχνη, ναι, μπορεί να μείνει. Όπως και τα βιβλία, μια ωραία συζήτηση, μια συνάντηση με έναν άνθρωπο που δεν τον ξέρεις και σε ξαφνιάζει με αυτά που λέει, ένα ταξίδι».

Διαβάστε περισσότερα στο περιοδικό People που κυκλοφορεί.